Reklama w autobusach – dlaczego jest skuteczna?
Biznes i prawoW jakich warunkach reklama w transporcie publicznym będzie skuteczna
Dotarcie do klienta to jeden z problemów z jakim mierzy się każdy marketingowiec. Mnogość możliwości, oraz wielkość rynku nie ułatwiają tego zadania. Jak wyjść z reklamą do ludzi? Takie pytanie postawione w dobie błyskawicznie rozwijających się mediów, wydaje się być nad wyraz zasadne. W momencie kiedy specjaliści od marketingu internetowego toczą bój o uwagę konsumenta na cybernetycznym polu walki, znakomitym pomysłem wydaje się być postawienie na przykład na reklamę w środkach transportu publicznego. Ten wydawałoby się dosyć archaiczny sposób ogłoszenia, okaże się być nieoceniony w kontakcie z określonym typem klienta. Reklama w autobusach jak i reklama w tramwajach charakteryzuje się doskonałą skutecznością dotarcia do osób, które na co dzień nie korzystają zbyt wiele ze środków masowego przekazu, a jednocześnie (co oczywiste) korzystają ze środków transportu publicznego. Będą to w tym wypadku głównie osoby starsze oraz młodzież szkolna. Powinniśmy zatem zastanowić się, czy nośnik jakim jest reklama w tramwajach oraz reklama w autobusach, będzie skuteczny przy rodzaju przekazu jaki mamy do zaprezentowania. Istnieje bowiem szereg rodzajów przekazów reklamowych, który może okazać się nieskuteczny przy tym nośniku reklamy.
Miasto jako ośrodek skutecznego funkcjonowania reklamy w transporcie publicznym
Oczywiście reklama w tramwajach oraz reklama w autobusach odnotowuje największą skuteczność w wielkich miastach takich jak np. Wrocław. Miasta powyżej 100 tys. Mieszkańców charakteryzują się zwykle skomplikowaną infrastrukturą, co powoduje utrudniony ruch samochodowy, a w rezultacie większą skuteczność reklamy w tramwajach oraz reklamy w autobusach. Wrocław jest tu doskonałym przykładem miasta, w którym transport publiczny jest zorientowany wokół ruchu tramwajowego.
Wrocławska sieć tramwajowa posiada torowisko o długości prawie 200km i tabor o prawie czterystu wagonach. Jest to olbrzymia ilość miejsca na skutecznie funkcjonującą reklamę. Przy takim olbrzymim ruchu tramwajowym można powiedzieć że Wrocław tramwajami stoi. O możliwościach związanych z reklamą w transporcie publicznym we Wrocławiu więcej dowiesz się z tego artykułu (https://autobox.com.pl/reklama-w-autobusach-i-tramwajach-wroclaw/). Zostawiając jednak Wrocław – naszym kraju funkcjonuje 38 miast powyżej 100 tys. mieszkańców w których żyje około 15% polaków. Jest to zatem całkiem spora grupa odbiorców.
Zagrożenia dla reklamy autobusowej i reklamy tramwajowej
Według portalu forbes.pl, około 14 milionów polaków mieszka w gminach w których w ogóle nie ma dostępu do żadnej formy transportu publicznego. Oczywistym jest zatem że reklama autobusowa oraz reklama tramwajowa, w takim ośrodku nie będzie miała prawa bytu. Fakt ten smuci podwójnie, gdyż poza ograniczonym dostępem do tej ogromnej grupy klientów(aż 37% populacji!), ma to duży wpływ na środowisko. Jednakże nawet w dużych ośrodkach miejskich reklama autobusowa oraz reklama tramwajowa jest narażona na zagrożenia. Jednym z nich jest ogrom bodźców z jakim mierzy się konsument podczas przemierzania, wiąże się to z możliwością przegapienia przekazu jaki mamy mu do zaoferowania. Dodatkowo współcześnie obserwujemy duży wzrost ilościowy jeżeli chodzi o reklamę zewnętrzną. Reklamodawcy na każdym kroku konkurują o uwagę konsumenta.
Prosta i skuteczna
Ostateczna konkluzja jaka nasuwa się odnośnie reklamy w transporcie publicznym jest taka – pod warunkiem, że dobrze określimy grupę docelową i komunikat z jakim doń wyjdziemy możemy liczyć na powodzenie i pozostanie nam tylko zebrać owoce naszej pracy.